Take Me To Church - Hozier

My lover's got humor

我的爱人虽然风趣

She's the giggle at a funeral

主也不该在他的葬礼上嬉笑

Knows everybody's disapproval

深知世人容不下我们

I should've worshiped her sooner

早该对主心怀敬意


If the Heavens ever did speak

如果苍天也曾言语

She's the last true mouth piece

而主代表最终真理

Every Sunday's getting more bleak

每场礼拜都愈加冷酷

A fresh poison each week

新的毒物周周孕育


We were born sick, you heard them say it

我们天生罪孽 人们这么说起


My church offers no absolutes

我的教义里没有绝对真理

She tells me 'worship in the bedroom'

但主告诉我 时刻都要祷告

The only heaven I'll be sent to

对我而言真的天堂

Is when I'm alone with you

就是与爱人相伴


I was born sick, but I love it

我天生残缺 但我乐意

Command me to be well

圣谕令我 须成完璧


Amen. Amen. Amen

阿门


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your life

将你的谎言奉若神明

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

and you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me that deathless heaven

赐予我永生的死亡

Good god, let me give you my life

主啊 让我把生命献给你


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your lies

对你的谎言顶礼膜拜

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

and you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me that deathless death

我的亡魂将永存于此

Good god, let me give you my life

主啊 请接受我卑微的生命


If I'm a pagan of the good times

若鼎盛之世我为异端

My lover's the sunlight

我的爱人便是阳光

To keep the goddess on my side

为得主垂怜

She demands a sacrifice

需要做出献祭


To drain the whole sea

排尽汪洋

Get something shiny

只为一祭


Something meaty for the main course

圣桌上的血肉

That's a fine looking high horse

是我高大英俊的爱人

What you got in the stable?

主你又从中得到了什么

We've a lot of starving faithful

我们不过是信仰的受害者


That looks tasty

而你就是刀俎

That looks plenty

我们沦为鱼肉

This is hungry work

这饥渴的屠杀


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your lies

将你的谎言奉若神明

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

so you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me my deathless death

赐予我永生的死亡

Good god, let me give you my life

主啊 让我把生命献给你


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your lies

将你的谎言奉若神明

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

so you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me my deathless death

我的亡魂将永存于此

Good god, let me give you my life

主啊 请接受我卑微的生命


No masters or kings

世间再无君主

when the ritual begins

一旦仪式开始

There is no sweeter innocence

我们犯下的罪

than our gentle sin

不过是无辜者的温存


In the madness and soil of

满布疯狂之下

that sad earthly scene

漫撒悲土之间

Only then I am human

彼时 我才是你们所谓的正常人

Only then I am clean

唯此 我才能洗净你所谓的罪孽


Amen. Amen. Amen

阿门


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your lies

将你的谎言奉若神明

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

and you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me that deathless death

我的亡魂将永存于此

Good god, let me give you my life

主啊 请接受我卑微的生命


Take me to church

带我去教堂

I'll worship like a dog

我会像只忠犬

at the shrine of your lies

将你的谎言奉若神明

I'll tell you my sins

供诉我的所有罪孽

and you can sharpen your knife

你大可磨刀霍霍

Offer me that deathless death

我的亡魂将永存于此

Good god, let me give you my life

主啊 请赐我这罪人一死


评论